Általános szerződési feltételek
Preambulum
Üdvözöljük
honlapunkon!
Kérjük, hogy
megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,
mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési
Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás
menetével kapcsolatban egyéb kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét
szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a
kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Impresszum
Eladó, (Szolgáltató,
Vállalkozás) adatai:
Vállalkozás
neve: Cony and Brown Kft.
Vállalkozás
székhelye: 2132 Göd, Otthon u. 38.
A
Vállalkozás elérhetősége elektronikus levelezési címe: info@ikoni.hu
Telefonszám: +36703129514 (Telefonos ügyfélszolgálatot nem tartunk fent, így tájékoztatjuk hogy termék
információval, vagy rendelés státuszával kapcsolatos kérdését,
garanciális bejelentését, és elállásra vonatkozó igényét kizárólag
e-mailben fogadunk (info@ikoni.hu)
Cégjegyzékszáma:
13-09-197610
Adószáma:
26633600-2-13
Nyilvántartásban
bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
A szerződés
nyelve: magyar
A
tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: ELIN.hu Kft
Székhely:
9024 Győr, Déry T. utca 11. 2. em.
4.
E-mail:
info@elin.hu
Fogalmak
Felek: Eladó
és Vevő együttesen
Fogyasztó/Vevő:
a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
- a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
- vállakozás (Ptk. 8:1.§4.), amely törvényes képviselője vagy meghatalmazottja útján eljárva fiókot nyit, vásárol és minden esetben a saját, vagy az általa képviselt gazdálkodó szervezet nevében, valós felhasználói adatai, illetve elérhetőségei megadásával regisztrál.
Fogyasztói szerződés: Olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap:
http://www.ikoni.hu weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgáló weboldal
Szerződés:
Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével
létrejövő adásvételi szerződés
Gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén a terméket az
Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki
vagy amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető
jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó
vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is
hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását,
valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők
közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat
megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli
nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés
megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők
között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési
rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg,
hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők
közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék/áru:
a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba
vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Jótállás: A
fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:
fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1.
a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a
szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy
annak hiányában önként vállal, valamint
2. b) a jogszabályon alapuló kötelező
jótállás
Vonatkozó
jogszabályok
A
Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi
jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi
CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi
CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V.
törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003.
(IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
270/2020.
(VI. 12.) Korm. rendelet a kötelező jótállásról
45/2014.
(II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
19/2014.
(IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
1999. évi
LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi
CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső
piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján
történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés
egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU)
2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
A
fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális
tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló
szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Az ÁSZF
hatálya, elfogadása
A közöttünk
létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok
rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF
az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés
létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési
feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának
feltételeit.
A Honlap
használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem
tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a
megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF
rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá
tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések írásba foglalt szerződéseknek
minősülnek, azokat az Eladó iktatja.
Árak
Az árak
forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek,
az árváltozás jogát fenntartjuk.
Nem
zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat
módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett a
termékre, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás
ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Eljárás hibás
ár esetén
Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére
és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan
feltüntetett árért, vagy a rendeléskor hibásan beérkezett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os ár,
- a piaci árakhoz képest irreálisan alacsony ár
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt
tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény
feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék
valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a
Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos
jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
E-számla
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
Minden esetben elektronikus számla kerül kiállításra, mely a fogyasztó
rendeléskor leadott e-mail címére érkezik, amikor a rendelése előkészítésre
kerül, a futárszolgálat átadásához.
Nem vállalunk
felelősséget, amennyiben kézbesítésnél a számlánk a fogyasztó postafiókjának
spam mappájába, vagy promóciós mappájába kerül. Kérem így minden esetben
ellenőrizze azokat!
Számlázó rendszerünk másodpercre pontosan logolja a kiállítást és az
elektronikus számla kiküldését.
Amennyiben a vásárló
külön kéri, úgy ki tudjuk küldeni ismételten a számlát pdf formátumban is.
Részleges
érvénytelenség,
Ha az
ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés
további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a
vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a
megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő
leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott
adatok valóságáért
Önnek a
megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van
az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva
az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már
a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége,
hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön
által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a
termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím
vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás
kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben
a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel,
akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése
módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail
címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.
A honlap használata
A vásárlás nem
regisztrációhoz kötött.
A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő
termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen
belül az egyes termékeket. A termékekre kattintva találja a termék fotóját,
cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat
kell megfizetnie. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken
látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a
termékleírásban külön kiemelésre kerül. Az áruházban szereplő termékfotók
illusztrációk, a termékek eltérhetnek a fotón ábrázoltaktól. Kérjük vegye
figyelembe, hogy a termék színeiben árnyalatnyi eltérések lehetnek, mely függhet a képernyője beállításától. Felhívjuk
figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért színárnyalatnyi
eltérésért felelősséget nem vállalunk!
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása
után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet tetszőleges
számú terméket, anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási, vagy fizetési
kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül
ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba a terméket, ha nem biztos abban,
hogy az adott terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy
kattintással áttekinthetővé válik, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja
megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés
véglegesítéséig – a fizetési oldalon a "Megrendelés elküldése" gomb
megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek
eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve
a kívánt termékszám megváltoztatható.Amennyiben Ön a
kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „Terméket
sikeresen belerakta a kosárba” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket
kiválasztani, vagy a terméket szeretne ismét megnézni úgy kattintson a „kosár
tartalma” gombra a jobb felső sarokban!
A Kosár megtekintése
Amennyiben Ön nem
kíván több terméket kiválasztani, vagy ellenőrizni akarja a kosár tartalmát,
vagy a terméket szeretné ismét megnézni úgy kattintson a „kosár tartalma” ikonra
a jobb felső sarokban! Itt lehetősége van két gomb közül választani, az
azonnali „megrendelés” vagy a „kosár tartalmának megtekintésére. A „kosár
tartalma” gombnál lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a
kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A darabszám mellett két
ikon található. Amennyiben darabszámot szeretne módosítani úgy írja át a
darabszámot és a mellette lévő piros frissítés gombra kattintva tudja azt
módosítani. Amennyiben terméket szeretne kivenni a kosárból, úgy a termék
melletti piros x ikonra kattintva tudja eltávolítani.
Amennyiben Ön további terméket szeretne vásárolni úgy a felső menüsor
kategóriáiban tud visszamenni a termékekhez és ismét válogathat. A fizetési oldalon az "ikoni" feliratra kattintva tud visszajutni a webshopra további válogatás céljából.
Megrendelés/ vásárlói adatok és fizetési mód megadása
Amennyiben Ön nem
kíván több terméket kiválasztani, úgy lehetősége van azonnal a megrendelést
leadni. Ez esetben kattintson a „kosár” ikonra kattintva a jobb felső sarokban a „Megrendelés” gomb lenyomását
követően átkerül a megrendelői oldalra. Kinyitott kosár oldalon a fizetési oldal a "fizetés" gombra kattintva érhető el.
Ezen az oldalon mindent be tud állítani mely a megrendeléshez szükséges.
Felhasználói adatok megadása:
„adatoknál” Ön ki tudja választani, vendégként vagy
korábbi regisztrált vevőként bejelentkezve, vagy új regisztrációval adja le megrendelését.
Amennyiben van már regisztrációja,
úgy a „bejelentkezés” gombra kattintva tud bejelentkezni fiókjába, a korábban
megadott adataival. Regisztrált vevőként meg tudja tekinteni korábbi megrendeléseit,
továbbá nyomon tudja követni aktuális megrendelésének státuszait.
„Vendég” vagy új „regisztráció”
esetén a személyes adatait kell megadni
„személyes adatoknál” Ön ki tudja választani hogy magánszemélyként vagy cégként szeretne vásárolni. "Vendég vásárlás" és "fiók létrehozása" -hoz szükséges beírni a vezeték és keresztnevét, e-mail címét, telefonszámát. Új regisztrációhoz szükséges még egy e-mail cím és el kell fogadni az Adatvédelmi Nyilatkozatot, illetve feliratkozhat hírlevelünkre.
„cím1” oldalon a rendszer automatikusan a „Számlázási információ” során megadott adatokat
tárolja. A csillaggal kitöltött mezők kötelezőek.
„cím2” Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást, kérjük távolítsa el a
pipát, a "szállítási és számlázási címem megegyszik" szövegdobozból, majd adja meg az eltérő szállítási címet a cím módosítására kattintva.
Ezen az oldalon megjelenik
továbbá „szállítási költség” doboz, mely tartalmazza a fizetendő
kiszállítási díjat, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés esetén.
Továbbá itt tud a „megjegyzés” szövegdobozba tetszőlegesen további információt megadni.
Ezen az oldalon tudja megadni érvényes kuponkódját, vagy beváltani ajándékutalványát.
Illetve a kosárban lévő termékei számát is tudja módosítani, esetleg törölni azokat.
Általános szerződési feltételeink elfogadása után tud a fizetés gombra kattintva tovább haladni.
„fizetés” oldalon ki tudja választani az
Önnek megfelelő fizetési lehetőséget. Oldalunkon jelenleg 3 féle fieztési mód közül tud választani, utánvét, bankkártyás fizetés és előre utalás.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a
termék adatlapján nem szerepelt az ingyenes szállítási ikon, de a webshop a kosár
oldalon nem számít fel szállítási költséget, úgy valószínű rendszerhiba miatt
nem számolt fel. Ilyen esetben, amennyiben mégis elküldi a megrendelését, úgy
felvesszük Önnel a kapcsolatot 1munkanapon belül és tájékoztatjuk a várható
szállítási költségről.
Továbbá előfordulhat, hogy Ön sok tételt rakott a
kosárba, azonban a szállítási információknál szerepel, hogy az adott kategóriára
termékekre milyen tételektől van egyedi szállítási ajánlat. Ebben ez esetben
javasoljuk vegye fel velünk a kapcsolatot rendelés leadása előtt. Amennyiben a
rendelését ennek ellenére véglegesíti, úgy felvesszük Önnel a kapcsolatot
1munkanapon belül és tájékoztatjuk a várható szállítási költségről.
Felelősség a megadott
adatok valóságáért
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége,
hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön
által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.
Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja.
Felhívjuk a
figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó
tárhelyének telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és
meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
A rendelés vevői véglegesítése és elküldése
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által
megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy
az ÁSZF-t és az Adatvédelmi Nyilatkozat elfogadás után a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintva zárhatja le
megrendelését, mely fizetési kötelezettséget
von maga után.
A beérkezett rendelés nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó elfogadott ajánlatnak.
Rendelés visszaigazolás
A megrendelések
visszaigazolása több lépcsőben történik az aktuális rendelési státusznak
megfelelően, azaz Ön a megrendelését
követően az Eladótól kettő e-mail értesítést kap a Ön által megadott e-mail
címre.
1. Az ajánlat (megrendelés)
beérkezése
Az első visszajelzés automatikus e-mail, (RENDELÉS) mely csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül
megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.
A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését
a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján
visszaigazolja a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a
Felhasználó által a rendelés beérkezését , illetve regisztráció során megadott
adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a
rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását,
mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
E visszaigazoló e-mail nem minősül a
Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának, érvényes
szerződés nem jön létre Szolgáltató és Felhasználó között, kizárólag
tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy a megrendelés a Szolgáltatóhoz
beérkezett.
Amennyiben Ön azt észleli, hogy az
automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl.
név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes
adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni.
Ennek elmulasztása estén a jelen általános szerződési feltételek
"Felelősség a megadott adatok valóságáért " pontjában foglaltak
kerülnek alkalmazásra.
Amennyiben nem kapta meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, először is ellenőrizze a postafiókja promóciós mappáját, majd spam mappáját. Beérkezett rendelés esetén rendszerünk logolja a e-mail kiküldéséket. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül
sem találja, úgy vegye fel velünk a
kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem
érkezett meg rendszerünkbe.
2.a - A szerződés létrejötte, az ajánlat elfogadása
az Eladó által
Második visszaigazoló e-mail, Az Eladó a Felhasználó ajánlatát
külön elfogadó e-mail útján fogadja el, (ELFOGADOTT RENDELÉS) melyben
Felhasználót tájékoztatja a szerződés létrejöttéről, a fizetés módjáról,
illetve a várható határidőkről. A visszaigazoló e-mail 24órán belül, de
legkésőbb hétvége vagy ünnepnap esetén következő munkanap küldi el a
Felhasználónak.
A szerződés az Ön által tett ajánlatnak,
az Eladó általi elfogadásáról szóló e-mail megérkezésekor jön létre. (ELFOGADOTT
RENDELÉS)
Önt az ajánlata 48
órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési
feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az
ajánlati kötöttsége alól.
2.b - Egyeztető e-mailek, ajánlat elfogadása előtt
Második visszaigazoló email: Tekintettel
arra, Önnek lehetősége van egyedi igényét közölni velünk (így például a bútorok
esetében a honlapon megadott méretektől eltérő méretben történő kivitelezést
kérni; egyedi színt és felületet kiválasztani, stb.,) a honlapon található megjelölt
egyes termékek vonatkozásában az Ön egyedi igényeinek teljesíthetősége
érdekében esetenként további egyeztetések szükségesek. Ennek tényét az Eladó
minden esetben a második egyeztető „vásárlói válaszra vár” e-mailben közli
Ugyanígy ritkán előfordulhat, hogy az Ön által kiválasztott termék raktárunkban
már nem elérhető. Ennek megfelelően egyeztető e-mailben küldjük ki Önnek a
rendelések várható szállítási határidejét vagy azt, hogy a termék ismét
mikortól elérhető. Előre nem látható időn belül érkező termék esetén, tájékoztatjuk a rendelés törléséről.
A raktárkészlet függvényében alakul tehát a tényleges teljesítési idő, azonban
erről Ön a második e-mailben tájékoztatást kap és jelezheti, hogy az Ön számára
elfogadható-e ez. Amennyiben Ön nem tudja elfogadni a szállítási határidőt, és
ennek tényét az Eladó által küldött második e-mailnek az Ön postafiókjába
történt megérkezésétől számított 24 órán belül e-mail útján jelzi az Eladó
felé, úgy a szerződés nem jön létre, és Önt fizetési kötelezettség, az Eladót
pedig szállítási kötelezettség nem terheli.
Megrendelés/szerződés lemondása, ajánlat
elfogadása után
A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon
és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus
levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven
létrejött szerződés, írásba foglalt szerződésnek minősül, a Vállalkozás azt
iktatja, és annak létrejöttét a számviteli szabályoknak megfelelően 5 évig
őrzi.
A Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy bármely felhasználó számára
megtagadja a weboldalra való belépést, zároljon egy fiókot, vagy töröljön egy
rendelést (még akkor is, ha az már visszaigazolásra került).
A belépés elutasításra kerülhet olyan esetben is, amikor az oldalon
karbantartási/javítási munkálatok folynak.
Ha
az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a
visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül
jeleznie kell a Szolgáltató felé e-mailben.
A megrendelés elektronikus úton
megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.)
Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól
szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Rendelés elküldése
Rendelés elfogadása azaz a rendelés folyamatban e-mail után elindítjuk a fuvarszervezést. A termék(ek) jellegének megfelelően adjuk át a szerződött szállítócég valamelyikének az Ön rendelését
A szállítás megkezdéséről (SZÁLLÍTÁSI ÉRTESÍTŐ) e-mailben tájékoztatjuk a szállító cég fuvarlevélszámával és a nyomkövető link megadásával.
Fizetési
információk
Webáruházunkban elfogadott fizetési lehetőségek:
Előre utalás:
Utalás esetén "Elfogadott rendelésében" díjbekérő e-mailben tájékoztatjuk, mely részletesen tartalmazza az utaláshoz
szükséges összes információt.
Kérjük a rendelés azonosítóját, minden esetben adja meg az utalás hivatkozás
rovatában.
A termék átvételére a Felhasználó a fizetést követően a teljes vételár jóváírását követően jogosult.
Bankkártyás fizetés:
Bankkártyás fizetés esetén "Elfogadott rendelésében" bankkártyás fizetési indítása e-mailben tájékoztatjuk, melyben pontosan megtalálja tranzakció indításához szükséges linket, mely átvezeti Önt a SIMPLEPAY fizetési oldal felületére.
Bankkártyás fizetésre a SIMPLE fizetési szolgáltató rendszerén keresztül és csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Felhasználó a fizetést követően a teljes vételár jóváírását követően jogosult.
Utánvét:
Az áru átvételekor a
szállítócég munkatársánál kell kiegyenlítenie a megrendelés vételárat. Az
utánvétes szállítási mód, mindig tartalmaz utánvét kezelési díjat, mely az
összege. (futárszolgálati partnereinknél csak készpénzben tud fizetni)
- 0-20000Ft-ig = 590Ft
- 20001 – 60000Ft -ig = 890Ft
- 60001 – 149999Ft-ig = 1490Ft
- 150ezer forint fölött
csak előre utalással vagy bankkártyás fizetési móddal tud fizetni. (Speciális
házhoz szállítási termékeinknél csak előre utalással vagy a webes felületünkön bankkártyás fizetéssel tud fizetni)
SZÁLLÍTÁSI INFORMÁCIÓK
Szállítási információért kérjük kattintson ide:
https://ikoni.hu/szallitasi_informaciok
(A szállítási információs menüpontunk a ÁSZF részét képezi)
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt
terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az
esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel
érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a
szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a
Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a Termék
ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Külföldre
történő értékesítés
Az Eladó nem különbözteti meg a
Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió
területén belüli Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az
Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek
kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra
is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet
előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki
valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel
rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési
hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás
céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal
jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el,
amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége
körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve
elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti nyelven
kommunikálni a Vásárlóval.
Az Eladó nem köteles megfeleljen a
Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban
meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy
ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a
követelményekről.
Az Eladó eltérő rendelkezése
hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet
jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás
alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul
meg,
Az Eladó visszatarthatja a Termék
átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási
díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus
fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az
átutalással fizetett termék esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben
utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki
jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a
vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben
kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Az Eladó a Termék átadása érdekében
a magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem
magyarországi Vásárlóknak is.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint
kérheti a Termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai
Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely
az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint
választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi
Vásárló is.
Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a
Termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a
jog nem illet meg.
Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, az Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti a Vásárló számára
Fogyasztói tájékoztató
Tájékoztató a
fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1.
bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi
személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék
adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem
érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát
a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási
nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta
felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó
elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot
határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó
nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli
annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó
elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus
adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó
kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó
visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó
a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy
napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett
teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket,
így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem
vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó
visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az
Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett
fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett
beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy
postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem
terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó
kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási
jog
Az Eladó
mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó
a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy
azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban
elfogadni.
A fogyasztó
kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék
visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó
a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított
tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a
termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
A Fogyasztó elveszíti
elállási/felmondási jogát:
ha az elállás
közlésétől számított 14 napon belül nem küldi vissza Vállalkozó részére a
megrendelt terméket
az áru kézhezvételétől a 14. napot követően
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A
fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az
Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését
követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött -
szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás
vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos
díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő
összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes
összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily
módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a
szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke
alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy
portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Amennyiben a fogyasztó
mégis úgy dönt, hogy szeretne elállni a vásárlástól, és visszaküldi részünkre a
terméket, úgy kérjük ügyeljen a következőkre:
lapra szerelt
terméket, csak lapra szerelten küldjön vissza,
ügyeljen arra, hogy minden alkatrész csavarok,
rögzítőelemek, tartozékok, elemek a csomagolásban legyenek,
ügyeljen a szemrevételezési és kipróbálási előtti
állapot megtartására.
Koszos, hiányos, szakadt, törött, szabálytalanul
összeszerelt, majd szétszerelt terméket, láthatóan használt terméket, csak
értékcsökkenéssel tudjuk Önnek jóváírni.
Átvételt követően a
visszaküldött csomagot és annak kibontását kamerával rögzítjük a későbbi
félreértések elkerülése végett.
Az elállási
jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön
figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás
a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg,
és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését
követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében,
amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt
is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet
a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző
termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után
nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva
az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek
tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében,
az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések
esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével
szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés,
étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra
irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Nyilatkozat-minta
elálláshoz
Címzett: Cony and Brown Kft.
(székhely: 2132 Göd, Otthon u 38.,
e-mail: info@ikoni.hu)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük,
hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi
termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés tekintetében:
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel
időpontja: …………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve:
…………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:
…………………………………………………………………………………
A vételárat az alábbi
bankszámlaszámra kérem visszautalni:
………………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag
papíron tett nyilatkozat esetén)
…………………………………………………………………………………
Kelt:
Felmondási
jog
A felmondási jog illeti meg a megrendelőt, ha a vállalkozás, szolgáltatásnyújtásra
irányuló szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő
lejárta előtt a kérésünkre megkezdi. A felmondást (az elálláshoz hasonlóan) nem
kell indokolni.
A felmondás abban különbözik az elállástól, hogy nem visszamenőlegesen, hanem a
jövőre nézve szünteti meg a szerződést, így az általunk kifizetett összegnek
csak arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni, attól függően, hogy mekkora
részt teljesített már a szolgáltatásból a vállalkozás.
A szolgáltatóval történő elszámolás során a szolgáltatás teljes (adóval növelt)
díját kell alapul venni, amelyet a már igénybe vett szolgáltatás mértékéhez
kell viszonyítani. Ha azonban bizonyítani tudjuk, hogy az alapként így
megállapított összeg túl magas, akkor az arányos összeget a teljesített
szolgáltatás piaci értéke alapján kell kiszámítani (a piaci érték
megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos
szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell
figyelembe venni). Lényeges, hogy vita esetén a megrendelőt terheli annak
bizonyítása, hogy felmondási jogát jogszabály előírásainak megfelelően
gyakorolta.
A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a
vállalkozás.
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön
figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
- a a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében,
amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem
befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt
is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet
a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző
termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után
nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva
az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek
tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében,
az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések
esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével
szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés,
étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra
irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
A
szerződésszerű teljesítés követelményei
A
szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés
keretében eladott áruk és digitális elemet tartalmaz áruk esetében
A terméknek és
a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021.
(VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a
teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező terméknek
- meg kell felelnie a szerződésben
foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint
rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,
kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti
jellemzőkkel
- alkalmasnak kell lennie a fogyasztó
által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a
szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó
elfogadott
- rendelkeznie kell a szerződésben
meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az
üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az
ügyfélszolgálati támogatást - és
- biztosítania kell a szerződésben
meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a
teljesítés szerződésszerűnek minősüljön - továbbá- a szerződés tárgyát képező
terméknek
- alkalmasnak kell lennie azokra a
célokra, amelyeket azonos típusú termék esetén jogszabály, műszaki
szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex
előír
- rendelkeznie kell a Fogyasztó által
észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb
jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a
hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely
azonos típusú termék esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak
képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a termék
konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy
címkén tett - kijelentését
- rendelkeznie kell a fogyasztó által
észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a
csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást - és
- meg kell felelnie a vállalkozás
által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy
próbaverzióként elérhetővé tett termék tulajdonságainak, leírásának.
A terméknek
nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja,
hogy
- a nyilvános kijelentést nem
ismerte, és azt nem is kellett ismernie
- a nyilvános kijelentést a
szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették vagy
- a nyilvános kijelentés a jogosult
szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
A
szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott
áru adásvétele esetében
Az Eladó
hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad,
feltéve, hogy
a) az üzembe
helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt az Eladó végezte el,
vagy a az Eladó felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
b) az üzembe
helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés
az Eladó által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által -
rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak
következménye.
Ha az
adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe
helyezés a az Eladó felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor
kell az Eladó által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés
befejeződött.
Ha a digitális
elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő
folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális
tartalommal kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba két évet meg nem haladó
időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két
éven belül; vagy következik be vagy válik felismerhetővé.
A
szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott
digitális elemeket tartalmazó árú esetében
Digitális
elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak biztosítania kell, hogy a
fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal
kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről - ideértve a biztonsági
frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához
szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
Az Eladónak a
frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés
- a digitális tartalom vagy a
digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru
és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a
szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy
- a digitális tartalom meghatározott
időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor
két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éves időszakon keresztül kell biztosítania.
Ha a fogyasztó
nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket,
az Eladó nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés
alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
a) az Eladó
tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó
általi elmulasztásának következményeiről; és
b) a frissítés
fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi
helytelen telepítése nem az Eladó által biztosított telepítési útmutató
hiányosságának tudható be.
Nem
állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön
tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az
itt leírtaktól, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az
eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
Kellékszavatosság, termékszavatosság,
jótállás
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet
Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése
esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm.
rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik
meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Kellékszavatossági
jogok általános szabályai
Ön – választása szerint–az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági
jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében
ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket
tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert
hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az
áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Használt termékek esetén
alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági,
jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről,
azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló
bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes
hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy
egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan
vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan
hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a
használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a
használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor
tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs
felelőssége.
Fogyasztónak nem minősülő
vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely
a teljesítés (átadás) napján indul.
Kellékszavatossági
jogok speciális szabályai fogyasztói szerződés keretében eladott az áruk és
digitális elemet tartalmazó árú esetében
Fogyasztó és vállalkozás
közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom
szolgáltatására irányuló - szerződés esetén a „Kellékszavatossági jogok
általános szabályai” pontban írtak a Fogyasztót a jelen pont szerinti
eltérésekkel illetik meg.
Fogyasztó és vállalkozás
közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom
szolgáltatására irányuló - szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági
jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve
mással sem javíttathatja ki azt.
Az Eladó megtagadhatja az áru
szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy
ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve
valamennyi körülményt, ideértve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét,
valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult -
a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- az Eladó nem végezte el a
kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben
nem teljesítette az alábbi feltételeket
- az Eladónak a saját költségére
kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
- ha a kijavítás vagy kicserélés
olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és
céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség
magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként
szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,
illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
- megtagadta az áru szerződésszerűvé
tételét
- ismételt teljesítési hiba merült
fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé
tételét
- a teljesítés hibája olyan súlyú,
hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali
megszüntetését teszi indokolttá, vagy
- az Eladó nem vállalta az áru
szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a
vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős
érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás
teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az
Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár
még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy
egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés
szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülő
szabály, hogy:
- az Eladónak a saját költségére kell
biztosítania a kicserélt áru visszavételét
- ha a kijavítás vagy kicserélés
olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és
céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség
magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként
szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,
illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az áru kijavításának vagy
kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól
kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a
kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére
kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás
leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak
szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen
megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi
szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak
címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az
adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét
érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog
gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak
a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely
egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el
észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi
szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott
áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a Fogyasztónak az Eladó költségére
vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
- az Eladónak haladéktalanul vissza
kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában
teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított
kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell
tekinteni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől
számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya
használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy
évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Kivel szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele
van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat
hónapon (áru adásvétele esetén egy éven) belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől
számított hat hónap (áru adásvétele esetén egy év) eltelte után azonban már Ön
köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet
Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén
Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik
meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül
a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben
érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a
termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és
milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét
kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó)
milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy
- a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet
Ön a jótállási jogával?
Az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú
mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek,
szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és
alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként
hivatkozva) eladása esetén.
Emellett az Eladó önként is
jótállást vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára
jótállási nyilatkozatot kell átadnia.
A jótállási nyilatkozatot
tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru
teljesítésének időpontjában.
A jótállási nyilatkozatban fel
kell tüntetni:
- az arra vonatkozó egyértelmű
nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a
jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen
megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
- a jótállásra kötelezett nevét és
címét
- a Fogyasztó által a jótállás
érvényesítése érdekében követendő eljárást
- azon áru megjelölését, amelyre a
jótállás vonatkozik és
- a jótállás feltételeit.
Önt milyen jogok és
milyen határidőn belül illetik meg kötelező jótállás esetén?
Jótállási jogok
A jótállási
igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan
kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának
elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból
eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a „Jótállási igény
kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és
pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé.
A Vásárló a kijavítás iránti
igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén,
fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás
időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet szerint:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000
forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250
000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett
három év.
E határidők elmulasztása
jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás
időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel,
amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem
használhatta.
A jótállási határidő a
fogyasztási cikk a Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe
helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási
cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a
jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény
kezelésével kapcsolatos szabályok
Jótállás
keretébe tartozó hiba esetén
A
fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás
székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási
jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A
kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Ha
a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása
során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem
javítható, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül
kicserélni. Amennyiben a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség a
vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon
belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha
a jótállás időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő
kijavítást követően ismét meghibásodik, valamint ha a PTK 2013.évi V. törvény
6:159 § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár
arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a
vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás
köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási
cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton
feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha
a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való
közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor a vállalkozás köteles a
fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc
napon belül kicserélni. Amennyiben a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási
cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a
harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon
belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A
rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket az üzemeltetés
helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el,
a le- és felszerelésről, valamint az el-és visszaszállításról a vállalkozás,
vagy a javítószolgálat gondoskodik.
Ha
a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan
többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy
a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A
jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és
termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Fogyasztói
jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák
mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
Nem számít bele a jótállási időbe a
kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja
rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék
részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre
(termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba
tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A jótállásból eredő jogok a jótállási
jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk
felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási igény a jótállási jeggyel
érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy
fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem
érinti. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a
szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény
alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az
esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylattal érvényesíthetőek.
Kivételek
A „Jótállási igény kezelésével
kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra,
elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra,
személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra,
valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen termékek esetében is
köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon
belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a
kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót
tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Mi a viszonya a
jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok
(termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az
általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a
fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az Eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően
azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a
jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így
köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Felhasználó jótállási
igényének bejelentése
- az Áruház „Kapcsolat” menüpontja alatt jelentheti be; a menüponton
belül megjelenik egy kapcsolati űrlap, melynek kitöltésével és
Szolgáltatónak való elküldésével jelentheti be jótállási igényeit; vagy
- e-mailben az info@ikoni.hu e-mail címen
Mikor mentesül az
Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba
oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
Nem
tartozik jótállás alá a hiba,
ha annak oka a termék fogyasztó részére
való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
-
szakszerűtlen
üzembe helyezés lapraszerelt bútor esetén szakszerűtlen összeszerelés (kivéve,
ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el,
illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató
hibájára vezethető vissza)
-
rendeltetésellenes
használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
-
helytelen
tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
-
elemi
kár, természeti csapás
okozta.
Ennek értelmében tehát nem vonatkozik
jótállás az alábbi esetekre:
Ha
a hiba káresemény következménye. Rendellenes használat miatti károsodásra
(kezelési-használati útmutatóban előírtaktól eltérő használatra, pl.:
szakszerűtlen tisztítás, tartóelemek túlterhelése miatti leszakadás. stb.) A
jótállási jegyen feltüntetett olyan hibákra, melyekre a vásárló árengedményt
kapott. Szakszerűtlen összeszerelés okozta károsodásra, amennyiben a kezelési
utasítás megfelelő információt tartalmaz a szerelés módjára vonatkozóan.
Amennyiben a bútor a jótállás időtartama alatt, nem a garanciát kezelő
vállalkozás vagy megbízottja útján történt újabb szállítás során rongálódott
meg. A fa természetes anyagából adódó kisebb színeltérésekre. Átírt, utólag
megváltoztatott jótállási jegy esetén. A bruttó 10.000.-Ft. vételár alatti
bútorokra jótállás nincs, a szavatosság feltételei érvényesek. Matracok esetében
a matrac alapvetően alaktartó, de kismértékű deformáció a használat során
megengedett, ez a matracmagasság max. 12%-a. Ez alatt a deformáció nem számít
garanciális hibának.
Komfortérzetből
származó reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
Abban az esetben, ha a fogyasztó
hibátlan terméket szeretne cserélni, mert nem tetszik a színe, vagy nem
megfelelő a mérete stb., az ilyen csereigény nem megalapozott, követelni nem
lehet, teljesítése a vállalkozás/forgalmazó jóindulatán múlik.
A falra szerelhető
elemek leszakadása esetén a keletkezett károkért Szolgáltató felelősséget nem
vállal.
Három munkanapon
belüli csereigény
Webáruházon keresztüli
értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény. Három
munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó
tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3
munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak
ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden
további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Szerzői
jogok
A
szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése
értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői
jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon
található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások
engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és
annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos
hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás
feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Cony and Brown Kft.
Panaszügyintézés
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével
kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
E-mail:
info@ikoni.hu
A fogyasztó írásban közölheti a vállalkozással a panaszát,
amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró
személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy
mulasztására vonatkozik.
A Vállalkozás az írásbeli panaszt - ha
az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik -
a beérkezését követően
harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá
intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ennél rövidebb határidőt jogszabály,
hosszabb határidőt törvény állapíthat meg.
Ha a panaszt a
Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi
válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát a Vállalkozó köteles három évig megőrizni.
A
panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia
kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is
ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében
igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a
fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során
nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:
Békéltető
testületi eljárás
Tájékoztatjuk,
hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a fogyasztói
panaszát elutasítjuk, úgy jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület
eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek
elérhetőségei:
Baranya
Megyei Békéltető Testület |
Bács-Kiskun
Megyei Békéltető Testület |
Békés
Megyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Békéltető Testület |
Budapesti
Békéltető Testület |
Csongrád-Csanád
Megyei Békéltető Testület |
Fejér
Megyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron
Megyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar
Megyei Békéltető Testület |
Heves
Megyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok
Megyei Békéltető Testület |
Komárom-Esztergom
Megyei Békéltető Testület |
Nógrád
Megyei Békéltető Testület |
Pest
Megyei Békéltető Testület |
Somogy
Megyei Békéltető Testület |
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Megyei Békéltető Testület |
Tolna
Megyei Békéltető Testület |
Vas
Megyei Békéltető Testület |
Veszprém
Megyei Békéltető Testület |
Zala
Megyei Békéltető Testület |
Fogyasztóvédelmi
eljárás
Panasztétel
a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó
fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt
található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági
eljárás
Az ügyfél
jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX.
törvény rendelkezései szerint.
Jogvita rendezése az online vitarendezési platformon
Az Európai
Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak,
így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó
jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a
bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy
például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt
kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással
kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az
online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online
vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU